Saturday, July 2, 2016

Basic H mampu menghalau tikus

Basic H ni memang 1001 kegunaan dia. Sebab tu lah ianya di panggil multipurpose cleaner. Kalau kat rumah tu saya dah tak perlu beli berjenis-jenis pencuci. Guna Basic H je dari dapur, ruang tamu, dinding yang kena conteng, bilik air, malah cuci kereta pun saya guna Basic H ni.

Bonus yang saya dapat kalau mengemop lantai pakai Basic H ni, semut dan lipas jarang kelihatan.

Satu hari tu masa nak cuci baju kat belakang rumah (sebab mesih basuh kat belakang luar rumah), saya ternampak najis tikus kat belakang mesin. 😲😲😲 Alamak.. allergic betul saya kalau nampak makhluk ni. Bila saya dah cuci lantai belakang tu, esoknya ada lagi dia membuang kat tempat yang sama. Nampaknya habit dia memang suka membuang kat 1 tempat je kut..

Tetiba teringat Basic H. Biasanya serangga tak berapa suka bau Basic H. Bukan sebab Basic H ni ada racun serangga tau. Basic H ni tanpa bahan kimia dan sangat semulajadi. Ianya diperbuat daripada serat kelapa dan jagung je.

So, projek hari tu nak mencuba menghalau tikus tu dengan menggunakan Basic H. Apa yang saya buat ialah, saya cuci lantai belakang tu dengan campuran Basic H sebab dia boleh bertindak seperti antiseptic. Pastu bila dah kering saya tuangkan beberapa titik Basic H (tanpa dicampur air) di sekitar mesin basuh saya terutama tempat feveret dia membuang najis tu. Dan saya biarkan beberapa hari.

Amazingly bila saya melawat kawasan, saya dapati dah takde najis tikus tu kat tempat feveret dia membuang. Dan dah tak nampak kehadiran dia lagi di kawasan belakang umah saya.

Happy bila makhluk perosak tu dah takde. Sebab penyakit kencing tikus ni sangat merbahaya tau.

So, korang.. Jom dapatkan Basic H.

1 rumah 1 Basic H. Banyak kegunaanya tau..!

Pm/w.app saya untuk order ye.. 😊😊

iK♡0182608740
#sidproshakleeklang
#codareaklangdansekitar
#tsunamishaklee
#hunt2shaklee
#wahmillionaire